fredag 8 februari 2013

Fredag!

Här sitter jag i mammas och pappas kök och äter en liten bit Marabou-choklad och dricker ett glas vin. Hela familjen sitter inne i vardagsrummet för att lyssna, och rösta, på vilken av morgondagens melodifestivallåtar de tycker är bäst.

Jag själv tycker att det är mycket roligare att inte ens veta vilka artister som är med, så min årliga tradition brukar vara att gömma mig och göra allt jag kan för att undvika både bild och ljud så att allting blir en överraskning under sändningen. Därför har jag nu tagit fram pappas hörlurar och tittar på en serie på högsta volym istället. Men jag kan trots alla ansträngningar höra små toner sippra igenom.

Idag har jag varit på arbetsförmedlingsmöte för att diskutera en eventuell utbildning i industri som innehåller i stort sett samma ämnen som jag läste uppe i Karlskoga, men ja... allting är ju alltid så krångligt så man ska väl inte få upp sina förhoppningar.

Sen har jag med, fortfarande, bultande fot fått köra och hämta farmor och farfar då de hade en tid hos vårdcentralen. Det är otroligt osmidigt att köra i de här snömassorna och byn var sprängfylld av folk! Men dit och hem kom vi iallafall och de var så snälla att de köpte mig en MER att dricka och en landgång med rostbiff, ägg, leverpastej o.s.v att äta. Det var ju inte fel precis!

Jag har även hunnit slinka in i affären och handlat mat med mamma och senare ikväll blir det hemgjord pizza. Eller ja.... hemgjord och hemgjord.... vi orkade inte göra degen själva idag för första gången så vi köpte faktiskt en färdig deg. Ska bli.... intressant att se hur den smakar ^^

Jaha! Nu var visst spelningen färdiga därinne! Nu dräller det ut folk för glatta livet. Matdags! Hoppas jag.... =D

PS: Nope! Ingen pizza! Mammas och pappas ugn är ju trasig. Förbaskat hur kort minnet är ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar