söndag 10 mars 2013

Godkväll Från Stankens Näste!

Sitter i min lilla lägenhet i morgonrock och tittar på "Pluras Kök I Spanien". Jag myser med min nygjorda kopp te som jag just har hämtat från mitt numera vinägerdoftande kök.

Jag kom precis hem ifrån syrran där jag fick med mig en flaska balsamvinäger som hon inte använder. När jag noggrant skruvade åt korken tänkte jag för mig själv: "Haha, det vore ju fruktansvärt typiskt om flaskan läckte i kassen och luktar av sig på alla mina matvaror!".

Redan halvvägs började jag känna en svag doft av vinäger men försökte intala mig själv att det var... växterna eller något. Det luktar ju alltid så annorlunda när våren kommer. Men nej, så var det ju naturligtvis inte.

När jag satte ner kassen för att ta av mig ytterkläderna och sedan lyfte den igen fann jag en mörk fläck på den plats i köket där jag hade ställt den och vinägerodören spred sig som en löpeld i hela köket och hallen.... sååå jag har nu spenderat den senaste kvarten åt att skölja matförpackningar och tvätta golv. Jag försökte med en rumsspray som jag hittade i städskåpet, men det tjänade ingenting till. Suck...

Jaja! Det försvinner väl så småningom. Jag är alldeles för trött för att göra en mer grundlig städning. Jag var iväg och tränade jujitsu i 2 timmar imorse så musklerna har gjort sitt för idag. Så en timme till eller så kommer jag att sitta här i soffan och koppla av innan det blir sängdags.

Night night!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar