torsdag 28 februari 2013

Lägenheten Är Min!

Äntligen har jag lyckats få tag på en lägenhet! Min första egna lägenhet! Det ska bli så sjukt spännande och läskigt! 

Efter lite krångel såklart. Det måste ju alltid vara något som dummar sig. Men nu är det färdigt iallafall och min kompis Simone var nere från Stockholm i helgen och hjälpte mig att måla om i mitt sovrum (som var SJUKT deprimerande mörkt!) och mamma och pappa och min svåger hjälpte mig bära grejer och köpa färg!

Det tog ca 4 omgångar färg innan det täckte ordentligt men sen gick det undan må ni tro! Jag och syrran kunde inte hålla oss så vi ställde allt på plats där vi ville att det skulle vara. Själva ihopskruvandet får fixas i helgen av någon annan för om jag och min syster ska ansvara för det sååå... vågar jag nog inte använda mina möbler...

Jag som person är ju inte speciellt rosa och flickig av mig, men just DÄRFÖR har jag nu, efter att ha flyttat hem till Skåne igen efter 4 år, velat göra lite raka motsatsen till vad jag brukar göra. Såååå mitt sovrum är nu riktigt ljusrosa och fullkomkomligt tonårsflickigt. Hahaha! Men jag älskar det! Alla rummen har nu blivit väldigt hemtrevliga och syrran var snäll nog att skänka sina gamla gardiner till mig som passade perfekt i alla rummen. Enligt mig iallafal...

Mitt fina, superflickiga sovrum! Det är en så konstig känsla att få dekorera med vad jag vill och att inte behöva tänka på ifall katterna kommer att äta upp det eller välta ner det.

Ja... en del behöver som sagt skruvas ihop...

Mitt übermysiga kök! Perfekt storlek för lilla mig! Det enda skulle väl vara att frysen är i minsta laget men äääsch! Det är ju jag också! =D

Tänk den som hade ett litet köksbord som jag kan ställa här och sitta och äta frukost vid på mornarna! Haha!

Vardagsrum! Perfekt läge för mina odlingar sen! Men en matta måste dit bums så att det inte blir för kalt intryck!

Även här är det inte helt ihopskruvat och fixat, men ändå fint!

Nu ska jag försöka se klart Fråga Olle-Dokumentären (är det bara jag, eller börjar inte detta program spåra ur nu? xD HAHAHA!) och sen blir det sängen. Ska även försöka läsa lite mer ur min bok som jag har blivit för lat för att plocka upp. Men herregud, kvinna! Hur svårt ska det vara att läsa lite egentligen! Nej! Nu får det bli skärpning!

Natt Natt! 

2 kommentarer:

  1. Äääsch behövs väl inte större frys.. bara min minttu black som kommer ligga där i sommar sen ;) Och vaddå, lite sci-fi porr är väl aldrig fel xD hahahahaha

    SvaraRadera
  2. Haha jag packar maten i så små förpackningar jag bara kan ENBART så att din mintu ska få plats ;) haha! HAHA jaaaaaa vafan det är ju HELT normalt som alla Svenssons gör :D

    SvaraRadera